Diploma In Office Management - KPTM Alor Setar
Program pengurusan pejabat telah diiktiraf oleh pelbagai industri, dan ini mencerminkan kepentingan pentadbiran dan pengurusan pejabat dalam semua jenis organisasi.
Diploma in Office Management
2 tahun 4 bulan
KPTM Alor Setar
AO101
RM 22,110
Bahasa Inggeris & Bahasa Melayu
N/346/4/0072 MQA/FA 10052
i. Lulus Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) dengan sekurang-kurangnya kepujian dalam mana-mana 3 mata pelajaran dan lulus mata pelajaran Bahasa Inggeris atau mana-mana kelayakan yang setaraf dengannya;
ATAU
ii. Lulus Sijil Tinggi Persekolahan Malaysia (STPM), dengan sekurang-kurangnya Gred C (GP 2.0) dalam mana-mana mata pelajaran atau kelayakan yang setaraf dengannya;
ATAU
iii. Lulus Sijil Tinggi Agama Malaysia (STAM) dengan gred minimum Maqbul;
ATAU
iv. Lulus Sijil Kemahiran Malaysia (SKM) Tahap 3 dalam bidang berkaitan, dan lulus SPM dengan sekurang-kurangnya 1 kepujian dalam mana-mana mata pelajaran;
ATAU
v. Sebarang kelayakan yang setara dengan sijil (Tahap 3, MQF).
Personality Development
Typing Skills 1
English Skills 1
Office Administrative 1
Introduction to Information Skills
Pembangunan Pemuda
Typing Skills 2
Business Ethics
Records Management for Office Professionals
English Skills 2
Business Mathematics
Pengucapan Awam/Bahasa Kebangsaan A
Introduction to Information Technolog
Pengajian Malaysia 2/Bahasa Melayu Komunikasi 1
Office Application for Workplace
Bahasa Arab Asas
Penghayatan Etika dan Peradaban
Khidmat Masyarakat 1/Pengurusan Masjid
Note Taking for Office Professionals
Office Supervision
Document Control
Company Secretary's Duties for Meeting
Digital Enterpreneurship
Organizational Communication
Principles of Business Accounting
Organizing Events
Office Automation
Office Simulation
Administrative Office Management
Customer Services for Office Professionals
Industrial Traning
Graduan juga boleh melanjutkan pengajian mereka di peringkat sarjana dalam institusi pengajian tinggi tempatan dalam bidang tertentu seperti pengurusan sistem pejabat, perkhidmatan pelanggan, sumber manusia, pengurusan acara, pentadbiran, pengurusan atau kelayakan profesional yang lain.