+603-9179 5600
Telefon
skk@gapps.kptm.edu.my
admission@kptm.edu.my

Diploma In Office Management - KPTM Alor Setar

Program ini memberi tumpuan kepada pentadbiran pejabat mana-mana organisasi, dengan penekanan kepada prosedur pejabat, pengurusan pejabat, automasi pejabat, kecekapan pejabat, komunikasi, pengembangan personaliti dan penekanan pada  bahasa ketiga.

Program pengurusan pejabat telah diiktiraf oleh pelbagai industri, dan ini mencerminkan kepentingan pentadbiran dan pengurusan pejabat dalam semua jenis organisasi.
Program :
Diploma in Office Management

Tempoh Pengajian :
2 tahun 4 bulan

Kampus :
KPTM Alor Setar

Kod Program :
AO101

Yuran Program :
RM 22,110

Medium Perantaraan :
Bahasa Inggeris & Bahasa Melayu

Rujukan :
N/346/4/0072 MQA/FA 10052

Syarat Kelayakan Minimum :
 

i. Lulus Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) dengan sekurang-kurangnya kepujian dalam mana-mana 3 mata pelajaran dan lulus mata pelajaran Bahasa Inggeris atau mana-mana kelayakan yang setaraf dengannya;

ATAU

ii. Lulus Sijil Tinggi Persekolahan Malaysia (STPM), dengan sekurang-kurangnya Gred C (GP 2.0) dalam mana-mana mata pelajaran atau kelayakan yang setaraf dengannya;

ATAU

iii. Lulus Sijil Tinggi Agama Malaysia (STAM) dengan gred minimum Maqbul;

ATAU

iv. Lulus Sijil Kemahiran Malaysia (SKM) Tahap 3 dalam bidang berkaitan, dan lulus SPM dengan sekurang-kurangnya 1 kepujian dalam mana-mana mata pelajaran;

ATAU

v. Sebarang kelayakan yang setara dengan sijil (Tahap 3, MQF).

SEMESTER 1:

Personality Development
Typing Skills 1
English Skills 1
Office Administrative 1
Introduction to Information Skills
Pengajian Islam/Etika dan Nilai

SEMESTER 2:

Typing Skills 2
Office Administrative 2
Records Management for Office Professionals
English Skills 2
Study Skills/Pengucapan Awam/Human Communication/Kemahiran Menulis/Bahasa Kebangsaan A

SEMESTER 3:

Pengajian Malaysia 2/Bahasa Melayu Komunikasi 1
Office Application for Workplace
Bahasa Arab Asas/Introduction to Mandarin

SEMESTER 4:

Khidmat Masyarakat 1/Pengurusan Masjid
Office Environment & Security
Note Taking for Office Professionals
Office Supervision
Document Control
Company Secretary's Duties for Meeting

SEMESTER 5:

Digital Enterpreneurship
Organizational Communication
Office Practice & Procedures
Foundation in Financial Accounting
Event Management

SEMESTER 6:

Office Simulation
Administrative Office Management
Customer Services for Office Professionals

SEMESTER 7:

Industrial Traning

Graduan dalam bidang pengurusan pejabat boleh memasuki sektor awam dan swasta. Pelajar yang tamat program ini akan mempunyai peluang kerjaya yang sangat cerah dalam mana-mana syarikat. Graduan yang bersedia mempunyai pilihan jawatan seperti Pejabat Eksekutif, Pentadbiran Pejabat, Pembantu Peribadi, Setiausaha Pejabat, Setiausaha Eksekutif dan kedudukan pengurusan dan pentadbiran yang lain.

Graduan juga boleh melanjutkan pengajian mereka di peringkat sarjana dalam institusi pengajian tinggi tempatan dalam bidang tertentu seperti pengurusan sistem pejabat, perkhidmatan pelanggan, sumber manusia, pengurusan acara, pentadbiran, pengurusan atau kelayakan profesional yang lain.
Ibu Pejabat
Kolej Poly-Tech MARA 

Tingkat 4 & 5, Jalan 7/91, Taman Shamelin Perkasa,
Cheras, 56100, Kuala Lumpur.
Tel : 03-9179 5600
Faks : 03-9281 7491 
E-mel : skk@gapps.kptm.edu.my

Hotline Kemasukan
Tel : 03 9179 5637/39
Faks : 03 9179 5677/98
E-mel : marketing@kptm.edu.my

LOKASI IBU PEJABAT KPTM

Waze   Google Maps 

Hubungi Ketua Pegawai Maklumat (CIO)
E-mel : cio@gapps.kptm.edu.my

© Hak Cipta Terpelihara 2022 Kolej Poly-Tech MARA.
Notis Privasi, Penafian, Polisi Privasi, Polisi Keselamatan dan Hakcipta
Diselenggara oleh webmaster@kptm.edu.my
 

Search