Diploma In Office Management - KPTM Alor Setar

Program ini memberi tumpuan kepada pentadbiran pejabat mana-mana organisasi, dengan penekanan kepada prosedur pejabat, pengurusan pejabat, automasi pejabat, kecekapan pejabat, komunikasi, pengembangan personaliti dan penekanan pada  bahasa ketiga.

Program pengurusan pejabat telah diiktiraf oleh pelbagai industri, dan ini mencerminkan kepentingan pentadbiran dan pengurusan pejabat dalam semua jenis organisasi.
Program :
Diploma in Office Management

Tempoh Pengajian :
2 tahun 4 bulan

Kampus :
KPTM Alor Setar

Kod Program :
AO101

Yuran Program :
RM 22,110

Medium Perantaraan :
Bahasa Inggeris & Bahasa Melayu

Rujukan :
N/346/4/0072 (09/2023) MQA/PA 10052

Syarat Kelayakan Minimum :

Lulus SPM dengan mendapat sekurang-kurangnya kredit dalam 3 subjek dan lulus Bahasa Inggeris atau kelayakan yang setara

ATAU


Lulus Sijil Tinggi Pelajaran Malaysia (STPM) dengan Gred C (GPA 2.0) dalam mana-mana subjek atau kelayakan yang setara; ATAU lulus STAM dengan minimum gred Maqbul 

ATAU

Lulus SKM tahap 3 dalam bidang berkaitan dan lulus SPM dengan minimum kredit dalam satu (1) subjek

ATAU

Sijil yang diiktiraf dalam bidang yang berkaitan (Tahap 3, MQF)

SEMESTER 1:

Personality Development
Typing Skills 1
English Skills 1
Office Administrative 1
Introduction to Information Skills
Pengajian Islam/Etika dan Nilai

SEMESTER 2:

Typing Skills 2
Office Administrative 2
Records Management for Office Professionals
English Skills 2
Study Skills/Pengucapan Awam/Human Communication/Kemahiran Menulis/Bahasa Kebangsaan A

SEMESTER 3:

Pengajian Malaysia 2/Bahasa Melayu Komunikasi 1
Office Application for Workplace
Bahasa Arab Asas/Introduction to Mandarin

SEMESTER 4:

Khidmat Masyarakat 1/Pengurusan Masjid
Office Environment & Security
Note Taking for Office Professionals
Office Supervision
Document Control
Company Secretary's Duties for Meeting

SEMESTER 5:

Digital Enterpreneurship
Organizational Communication
Office Practice & Procedures
Foundation in Financial Accounting
Event Management

SEMESTER 6:

Office Simulation
Administrative Office Management
Customer Services for Office Professionals

SEMESTER 7:

Industrial Traning

Graduan dalam bidang pengurusan pejabat boleh memasuki sektor awam dan swasta. Pelajar yang tamat program ini akan mempunyai peluang kerjaya yang sangat cerah dalam mana-mana syarikat. Graduan yang bersedia mempunyai pilihan jawatan seperti Pejabat Eksekutif, Pentadbiran Pejabat, Pembantu Peribadi, Setiausaha Pejabat, Setiausaha Eksekutif dan kedudukan pengurusan dan pentadbiran yang lain.

Graduan juga boleh melanjutkan pengajian mereka di peringkat sarjana dalam institusi pengajian tinggi tempatan dalam bidang tertentu seperti pengurusan sistem pejabat, perkhidmatan pelanggan, sumber manusia, pengurusan acara, pentadbiran, pengurusan atau kelayakan profesional yang lain.
Kolej Poly-Tech MARA Ibu Pejabat
Tingkat 4 & 5, Jalan 7/91, Taman Shamelin Perkasa,
Cheras, 56100, Kuala Lumpur.
Tel : 03-9179 5600
Faks : 03-9281 7491 
E-mel : skk@gapps.kptm.edu.my
FB : Kolej Poly-Tech MARA - KPTM

Hotline Kemasukan
Tel : 03 9179 5637/39
Faks : 03 9179 5677/98
E-mel : admission@kptm.edu.my

Hubungi Ketua Pegawai Maklumat (CIO)
E-mel : cio@kptm.edu.my

© Hak Cipta Terpelihara 2020 Kolej Poly-Tech MARA.
Notis Privasi, Penafian, Polisi Privasi, Polisi Keselamatan dan Hakcipta
Diselenggara oleh webmaster@kptm.edu.my

Search