Program pengurusan pejabat telah diiktiraf oleh pelbagai industri, dan ini mencerminkan kepentingan pentadbiran dan pengurusan pejabat dalam semua jenis organisasi.
Diploma in Office Management
2 tahun 4 bulan
KPTM Alor Setar
AO101
RM22,575
Bahasa Inggeris & Bahasa Melayu
R/0416/4/0072 (09/2028) MQA/FA10052
i. Lulus Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) dengan sekurang-kurangnya kepujian dalam mana-mana 3 mata pelajaran dan lulus mata pelajaran Bahasa Inggeris atau mana-mana kelayakan yang setaraf dengannya;
ATAU
ii. Lulus Sijil Tinggi Persekolahan Malaysia (STPM), dengan sekurang-kurangnya Gred C (GP 2.0) dalam mana-mana mata pelajaran atau kelayakan yang setaraf dengannya;
ATAU
iii. Lulus Sijil Tinggi Agama Malaysia (STAM) dengan gred minimum Maqbul;
ATAU
iv. Lulus Sijil Kemahiran Malaysia (SKM) Tahap 3 dalam bidang berkaitan, dan lulus SPM dengan sekurang-kurangnya 1 kepujian dalam mana-mana mata pelajaran;
ATAU
v. Sebarang kelayakan yang setara dengan sijil (Tahap 3, MQF).
English Skills 1
Personality Development
Introduction to Information Skills
Office Administrative 1
Typing Skills 1
Pengajian Islam
Pembangunan Pemuda
Integriti dan Antirasuah
SEMESTER 2
English Skills 2
Bahasa Kebangsaan A
Pengucapan Awam
Records Management for Office Professionals
Typing Skills 2
Office Administrative 2
Business Mathematics
SEMESTER 3
Penghayatan Etika dan Peradaban
Bahasa Melayu Komunikasi 1
Business Ethics
Company Secretary's Duties for Meeting
SEMESTER 4
Khidmat Masyarakat 1
Pengurusan Masjid
Introduction to Information Technology
Note Taking for Office Professionals
Digital Entrepreneurship
Office Supervision
Bahasa Arab Asas
SEMESTER 5
Organizational Communication
Principles of Business Accounting
Document Control
Office Automation
Organizing Events
SEMESTER 6
Administrative Office Management
Customer Services for Office Professionals
Office Simulation
SEMESTER 7
Industrial Training
Graduan juga boleh melanjutkan pengajian mereka di peringkat sarjana dalam institusi pengajian tinggi tempatan dalam bidang tertentu seperti pengurusan sistem pejabat, perkhidmatan pelanggan, sumber manusia, pengurusan acara, pentadbiran, pengurusan atau kelayakan profesional yang lain.